Iskolánk tanulói a kirándulást megelőzően csoportokba szerveződtek és összefogással adományt gyűjtöttek a Böjte Csaba féle dévai gyermekotthon lakói számára. Minden csoport külön témát kapott, melyről prezentációt kellett készíteniük, amit a kirándulást megelőző, előkészítő szakasz vetélkedőjén be is mutattak. Az előkészítő szakasz során, fakultatív órákon a gyerekek megtanulták a Székely himnuszt, előadást hallgattak Erdély történelméről és földrajzáról, faliújságot készítettek a tanulmányi kiránduláshoz. A három órás délutáni előkészítő foglalkozás keretében a tanulmányi útról hallhattak előadást és a kutatómunkával szereztek ismereteket az Erdélyhez kapcsolódó irodalmi- művészeti személyiségekről. A vetélkedő jó hangulatban telt.

Az első nap kora reggeli indulás után az első állomás Nagyvárad, Szent László király városa. Megtekintettük a Szent László bazilikát, Szent László szobrot, Barokk Palotát, Kanonok sort, Bémer-teret. Koszorúztunk a király szobránál.
A király-hágón álltunk meg legközelebb, ahol megcsodálhattuk a gyönyörű panorámát.
Kolozsvárra a délutáni órákban érkeztünk, megnéztük Hunyadi Mátyás lovas szoborcsoportját és a Szent Mihály templomot, ahol magyar nyelvű misét hallgattunk. Mátyás királyszülő házát is megnéztük. Sárkányölő Szent György szobrát és a Farkas utcai református templomot is meglátogattuk.
Este érkeztünk Torockóra, ahol már finom ételekkel vártak minket.

Második nap Torockó-Tordai-hasadék-Nagyenyed-Gyulafehérvár-Dédács-Piskin-Déva
A kétszer felkelő nap Torockóján ébredtünk, ahol reggeli után falu jellegzetes épületeit- bányász lakások, unitárius templom, Néprajzi Múzeum- tekintettük meg.
Következő állomásunk a Tordai –hasadék volt, ahol a sziklákon megkerestük Szent László király lovának patkónyomait és túráztunk egyet a hasadékban.
Nagyenyeden megnéztük az erődtemplomot és a Bethlen Gábor kollégiumot. A vár falánál koszorúztunk a nagyenyedi áldozatok emlékére.
Gyulafehérváron megnéztük a Hunyadi család, János Zsigmond, Izabella királyné és Márton áron püspök sírhelyeit. Az érseki templom előtt megemlékeztünk róluk.
Dédácsi arborétum csodálatos növényvilágát tekintettük meg egy séta keretében.
Megérkezünk az esti órákban Dévára a szállásunkra.

A harmadik napon reggeli után, felmentünk felvonóval a kincstári várba Déván.
Majd utunk Vajdahunyadra a vezetett, ahol a Várak királyának nevezett Hunyadi család birtokában lévő Vajdahunyad-várát tekintetük meg.
A délutáni órákat a gyermekotthon lakóival töltöttük. Átadtuk adományainkat, melyeket az ott élő nevelők és gyerekek nagy örömmel fogadtak. Megismerkedtünk a Szent ferences kolostorral és Böjte Csaba testvér munkásságával. Vacsora után tanulóink egy kosárlabda mérkőzést játszottak a dévai gyerekekkel, majd az esti táncházban megtanulhattunk helyi néptáncokat és sióagárdi lány tanulóink bemutattak egy agárdi táncot is.

Utolsó reggel nehéz szívvel vettünk búcsút Dévától. Első állomásunk Marosillye a híres Veres Bástya ,ami Bethlen Gábor fejedelem szülőháza. Meghallgattunk egy előadást Varga Csabától a fejdelem életútjáról és a szülő ház történetéről, akinek kedve támadt az beöltözhetett korhű jelmezekbe. Miután megnéztük az épületet belülről a külső falánál koszorúztunk Bethlen Gábor emlékére.
Következő állomásunk Máriaradna, ahol megnéztük a kegytemplomot. A templomban szeretteinkre gondolva kértük a Szeneteket, hogy őrizzék meg egészségünket és sikeres tanévet zárhassunk.
Tanulmányi kirándulásunk utolsó helyszíne Arad. A vértanúk mezeje. Miután megcsodáltuk a város belső részét a Megbékélés terén elhelyeztük utolsó koszorúnkat Zala György: Szabadság szobránál az aradi vértanúkra emlékezve.

Értékelő szakasz
Amikor hazaértünk a sok-sok élménnyel egy értékelő ívet töltöttünk ki a kirándulásról.
Téma nap keretében elkészítettük a faliújságot és bemutató órákat tartottak a tanulmányi kiránduláson részt vett diákok iskolánk többi osztályának.
A nap végén múzeumi körséta keretében pillanthattak bele diáktársaink Erdély földrajzi, hagyományőrző, történelmi és legendái világába.